Bezárás
CosmoBeauty / Bőrápolás / Ez az 5 szokás öregíti legjobban a bőrödet

Ez az 5 szokás öregíti legjobban a bőrödet

Apróságnak tűnhetnek, pedig hamar ráncokat okozhatnak, ha nem figyelsz!
Ez az 5 szokás öregíti legjobban a bőrödet

Nem csak az arckrémekkel, szérumokkal, pakolásokkal érheted el, hogy a bőröd sokáig sima és feszes maradjon! Természetesen ezek elengedhetetlenek, de nagyon sokat segíthetsz azzal is, ha elhagyod a bőröregítő rossz szokásaidat. Olyan dolgok ezek, amelyekre valószínűleg nem is gondolnál – figyelmeztet Fumiko Takatsu, a FaceYogaMethod megalkotója. Fumiko elmúlt 50 és elképesztően néz ki: a bőre ragyogó és feszes, szóval tényleg érdemes tanulni tőle! Mutatjuk, min kellene változtatnod szerinte!

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

FUMIKO TAKATSU (@faceyogamethod) által megosztott bejegyzés, Jún 18., 2020, időpont: 1:50 (PDT időzóna szerint)

1. Ne gyűrd a pofid!

Ha rossz pozícióban alszol, az bizony egy idő után ráncokat vasal az arcodra. Ha például oldalt vagy hason alszol, a szád körüli ráncok erősödhetnek, és reggelre puffadtabb arccal ébredhetsz. Vagy ha rendszeresen az egyik oldaladon alszol, feltűnhet hogy az ott erősebb lehet az orrodat és a szádat összekötő ránc.

A megoldás: Próbálj meg háton aludni, lehetőleg nem túl magas párnán. Ha csak oldalt fekve megy, szerezz be egy anatómiai párnát, ami megfelelő szögben tartja a fejedet és nem leszel tőle „gyűrött”.

2. Figyeld a tartásodat!

Ha például mindig ugyanúgy keresztezed a lábad ülésnél, folyton ugyanarra a kezedre támaszkodsz munka közben, állandóan az egyik válladon hordod a táskádat, a tartásodban megjelenő aszimmetria az arcodon is előbb-utóbb látható lesz.

A megoldás: A megfelelő tartás, amikor a hátadat kiegyenesíted, a fejtetőddel felfelé nyújtózol, a válladat hátrafelé leengeded, a nyakadat ellazítod segít lazán tartani az arcizmaidat is, ráadásul önbizalmat és energiát sugároz!

3. Ne feledkezz meg a fényvédelemről!

Ne dőlj be a tévhitnek, hogy a naptejek miatt a szervezeted nem jut elegendő D-vitaminhoz! Igen, napfényre szükség van, de a túl sok UV-B sugárzás roncsolja a bőrsejteket, a túlzásba vitt UV-A sugarak pedig a bőr mély rétegeiben fejtik ki káros hatásaikat.

A megoldás: Reggel 10 előtt vagy 17 óra után bátrabban élvezheted a napot. A többi időszakban használj magas, 50-es faktorszámú fényvédőt!

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

FUMIKO TAKATSU (@faceyogamethod) által megosztott bejegyzés, Máj 13., 2020, időpont: 1:15 (PDT időzóna szerint)

4. Figyelj magadra!

A stressz önmagában nem rossz, a folyamatos készenléti állapot és feszültség viszont romboló hatású lehet – az egészségedre és a szépségedre is. Bizony, a stressz miatt bekövetkező hormonális változásokat a bőröd is megsínyli.

A megoldás: Tényleg fontos, hogy szánj időt magadra, a lazításra és a feltöltődésre! Egyáltalán nem önzés, ha biztosítasz magadnak egy kis énidőt, hiszen akkor tudsz jól funkcionálni és másoknak is segíteni, ha te magad rendben vagy. Találd meg, neked mi válik be: lehet, hogy a jóga lazít le, vagy a futás, séta, olvasás, kertészkedés – bármi jó, amitől megnyugszol és kikapcsolsz az állandó pörgésből. A lelked és a bőröd is meghálálja!

5. Ne éheztesd a tested!

Simán lehet, hogy egy speckó, drasztikus étrenddel hamar leadsz néhány kilót, de hogy a bőröd szinte azonnal fakóbbá, petyhüdtebbé vagy akár pattanásosabbá válik tőle, az tuti! A komoly megszorításokkal járó étrendek nagyon nem tesznek jót az arcbőrnek, ahogy az egyoldalú vagy az extrémen kalóriaszegény diéták sem. De nem csak a szó szerinti éhezés az, amitől karikás lehet a szemed, puffadt az arcod és szürkés a bőröd: a minőségi koplalás is nagyon káros. Ez azt jelenti, hogy kalóriában ugyan megvan a szükséges mennyiség, de tápanyagok tekintetében nem túl változatos mindaz, amit eszel. Szóval a sok cukros étel, péksüti, tészta bizony nem csak a derekadon, hanem az arcodon is nyomot hagyhat!

A megoldás: Bárhogy is táplálkozol, arra figyelj oda, hogy a minimálisan szükséges kalóriamennyiség meglegyen, és vitaminokból, ásványi anyagokból is vigyél be bőven. Ha valamilyen tápanyagot, mondjuk szénhidrátot vagy épp állati fehérjét igyekszel egyáltalán nem fogyasztani, érdemes dietetikussal konzultálnod, hogy biztosíthass a testednek mindent, amire szüksége van.

 

Kiemelt kép: Profimedia/Red Dot

Mai téma:

Rubint Réka elárulta szépségtitkát!

Belehallgatok