Bezárás
CosmoBeauty / Bőrápolás / Ha szép bőrre vágysz, ne hagyd ki az edzés utáni nyújtást!

Ha szép bőrre vágysz, ne hagyd ki az edzés utáni nyújtást!

El sem hinnéd, mennyire jót tesz a bőrödnek a stretching!
Ha szép bőrre vágysz, ne hagyd ki az edzés utáni nyújtást!

Az edzés (egyik) legkellemesebb részét ezután még jobban fogod szeretni: a stretching nem csak az izmaidnak és az ízületeidnek tesz jót, hanem a közérzetednek és az arcbőrödnek is! A Dietzones szakértői szerint ezért érdemes minden tréning után , sőt akár önálló edzésként is időt szánni a nyújtásra.

Ragyogóbbá teszi a bőröd

A mozgás és az utána következő nyújtás hatására fokozódik a vérkeringés, és több oxigén- és tápanyagdús vár áramlik a bőr sejtjeihez is. Ami természetes élénkséget, üdeséget ad a pofidnak.

Anti-pattanás hatás

Stressz hatására több kortizol termelődik, ami fokozza a bőr zsírosodásra, pattanásokra való hajlamát. A testmozgás, de az edzés végi nyújtó gyakorlatok különösen hatékonyak a stresszhormonok mennyiségének csökkentésében – így segíthetnek javítani a pattanásos bőr állapotán. (Ha sokat küzdesz a felnőttkori pattanásokkal, érdemes elolvasnod ezt a cikket!)

Ránctalanít

A finom nyújtások képesek fokozni a testben a kollagén termelődését. Ez az anyag felelős a bőr rugalmasságáért – és bizonyos életkor felett (30!!!) a termelődő mennyiség csökken. Jó hír: ha időt szánsz a nyújtásra, azzal a csökkenés üteme lelassítható! (A kollagénes étrendkiegészítőket is bevetheted egyébként, egy csomó érdekes infót találsz róluk itt.)

Megújít

Tanulmányok szerint a nyújtó hatású gyakorlatok fokozzák a sejtek öngyógyító és megújító képességét. Ráadásul a káros szabad gyökök hatását is képes valamennyire ellensúlyozni, ami szintén szuper anti-aging szempontból.

Kisimít

Ha jól megpörgeted az edzést, a végére azért eléggé megviseltnek tűnhetsz. Azonban, ha 10 perc nyújtás után nézel a tükörbe, sokkal kisimultabbnak és kipihentebbnek látod magadat: a nyújtó gyakorlatok hatására nem csak a konkréten megnyújtott izmok lazulhatnak el, a lassabb, koncentrált légzés és a szervezetben végbemenő változások az egész testedre, többek között az arcodra is hatnak. A homlokod kisimul, az állad és a szád körüli terület ellazul, aminek köszönhetően lágyabbá válnak a vonásaid.

Érdemes az izzasztó tréning után egy percet szánni arra, hogy a nyújtás előtt letöröld a pofidról az izzadságot – megelőzheted vele, hogy a stretching-session végére az arcbőröd viszkessen, kipirosodjon vagy kiszáradjon.

Ezeket a lemosó kendőket érdemes bedobnod a sporttáskádba – nézegesd meg a galériát!

Ha szép bőrre vágysz, ne hagyd ki az edzés utáni nyújtást!

Ha szép bőrre vágysz, ne hagyd ki az edzés utáni nyújtást!

Fotó megosztása:

 

Kiemelt kép: Profimedia/Red Dot

Mai téma:

Rubint Réka elárulta szépségtitkát!

Belehallgatok