Bezárás
CosmoBeauty / Smink / Végre kiderült, miért imádta mindenki a nyár ikonikus epres ruháját

Végre kiderült, miért imádta mindenki a nyár ikonikus epres ruháját

Ideje megismerned az Outfit FOMO fogalmát. Hidd el, nagyon sok semmiből jött döntést megmagyaráz majd a gardróboddal kapcsolatban.
Végre kiderült, miért imádta mindenki a nyár ikonikus epres ruháját

Emlékszel még arra a potom 490 dolláros (kb. 145 ezer forint) Lirika Matoshi midire, ami a maga könnyed fazonjával és cuki eper mintáival egyetlen pillanat alatt lopta be magát a divattörténelembe? Persze, édes volt és bájos, de belementél kicsit mélyebben, vajon mi okozta a hisztérikus népszerűségét? Vagy miért csavarodik rá hirtelen mindenki egy adott modellre és akarja ASAP beszerezni?

Dawnn Karen divatpszichológus (igen, ez egy létező fogalom) zseniálisan levezette a jelenséget az ominózus epres darabon keresztül. A midi sikerét az Outfit FOMO fogalmával magyarázta, ami a COVID előtti időszakban is jelen volt, azóta viszont igazi alapélmény – és nem csak a trendfanok között.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Lirika Matoshi (@lirika.matoshi) által megosztott bejegyzés

A lényege, hogy érzelmi kötődés alakul ki közted és az adott ruhadarab között, ami frusztrációba csap át, ha nem szerezheted meg AZONNAL. Ráadásul megvenni valamit, amit sokan viselnek, olyan, mint egy közös kód, ami azonnal összekapcsol. A koronavírus ideje alatt pedig minden eddiginél erősebben lökdös minket a tudatalattink, hogy újra tartozzunk valahová. Tehát ez nem is a divatról szól, sokkal inkább az influenszerek által közvetített, egyébként kamu vibe-ról, amiben mindenki sokkal szívesebben lubickolna, mint a rideg valóságban. Az eperminta és a rózsaszín alap pedig tökéletesen összefoglalja azt a gondtalanságot, amit a Covid-éra elvett tőlünk, és amit mindennél jobban szeretnénk megélni.

Az Outfit FOMO egyébként arra is elég jó magyarázatot ad, miért virágoznak a különböző webshopok ahelyett, hogy összeomlottak volna az emberek őrült spórolása miatt: 2020-ban nem kell ahhoz partiba menned, hogy felöltözz, és különösebb közönségre sincs szükséged, amíg a zsebedben (=a telefonodban) ott lapul az egész világ. Elég egy őrülten menő kép az Instára az új szerzeményedben, és máris biztosított számodra az a jóleső „ez az, vééégre” érzés, amit korábban egy offline bók, vagy a pasi kollégáid elismerő pillantásai adtak meg.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Lirika Matoshi (@lirika.matoshi) által megosztott bejegyzés

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Lirika Matoshi (@lirika.matoshi) által megosztott bejegyzés

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Lirika Matoshi (@lirika.matoshi) által megosztott bejegyzés

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Lirika Matoshi (@lirika.matoshi) által megosztott bejegyzés

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Lirika Matoshi (@lirika.matoshi) által megosztott bejegyzés

Kiemelt kép: Getty Images

Mai téma:

Rubint Réka elárulta szépségtitkát!

Belehallgatok